مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

  • ۰
  • ۰

حتما شما هم مثل من جملاتی مثل انجام پایان نامه با SPSS یا انجام مقاله، یا تهیه پرسشنامه و کار آماری و … را در سرتاسر اینترنت زیاد شنیده اید. بله در این پست قصد داریم ببینیم اصلا اس پی اس اس چیست، بطور خلاصه و مقید به شما بگوییم چه کاربردهایی دارد و بهترین نسخه های (ورژن) آن را باهم مرور کنیم.

کلیات اس پی اس اس

اگر به تازگی اسم این نرم افزار را شنیده اید یا کنجکاو هستید ببینید اس پی اس اس چیست جای درستی را انتخاب کرده اید.

اس پی اس اس یا SPSS  که مخفف “Statistical Package for the Social Sciences” یا همان ” بستهٔ آماری برای علوم اجتماعی” هست بطور خلاصه یک برنامه یا نرم افزار ویندوز است که اطلاعات مختلف (مثلا اطلاعات یک پرسشنامه) را دریافت می کند، تحلیل می کند و جدول و نمودار برای آنها تهیه می کند.

نمونه نمودار تهیه شده با اس پی اس اس

نمونه نمودار تهیه شده با اس پی اس اس

آنگونه که در ویکی پدیای فارسی می خوانیم: نخستین نسخهٔ این نرم‌افزار در سال ۱۹۶۸ پس از تأسیس «نرمن نی» منتشر شد، که سپس به یک کارشناس ارشد علوم سیاسی در در دانشگاه استانفورد، و اکنون استاد محقق در دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه استانفورد و استاد بازنشستهٔ علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو بوده‌ است.

کمپانی سازنده ی این نرم افزار در ۲۸ جولای ۲۰۰۹ توسط شرکت IBM خریداری شد و شرکت IBM نام جدید PASW را بر آن نهاد که مخفف Predictive Analytics SoftWare بود. به شکلی عجیب اما دوباره در نسخه ۱۹ شرکت IBM تصمیم گرفت نام SPSS Statistics را برای ان انتخاب کند.

اس پی اس اس به سه مرحله کلی تقسیم می شود:

  • وارد کردن اطلاعات به نرم افزار
  • انتخاب نوع تحلیل
  • گرفتن خروجی

معرفی نرم افزار Spss و کاربردهای آن 

  • ۹۶/۰۹/۰۹
  • میلاد رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی