مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به جرات خدمتتون عرض می کنیم که تاکنون تمام کتاب های منتشر شده در زمینه نقشه کشی و همچنین وبسایت های بزرگ، از آموزش نقشه کشی اصولی تنها دستورات برنامه اتوکد را می شناسند و نمی توانند حتی یک نکته از ضوابط شهرداری ها را در نقشه کشی هایشان به کارآموز یاد دهند!


این مسئله عرض کردیم به دلیل اینکه تاکنون آموزش های زیادی در نت و کتاب های موجود در بازار منتشر شده است که صرفا دستورات نقشه کشی را یاد می دهند و خب نداشتن اطلاعات درباره قوانین و ضوابط شهرداری ها تمام معادلات نقشه کشی مهندسین را به هم می زند و به تبع آن اعتبار کاری شما در خطر می افتد!


برای اولین بار است که وبسایت سیویل 2 دست به چنین کار بزرگی زده و مفتخریم که امروز این پروژه نادر را در اختیار همگان قرار دادیم تا شعار ارتقاء سطح دانش مهندسی سیویل 2 را تا حدی برآورده کرده باشیم.


حتی اگر خودتان کار نقشه کشی را در شرکت انجام نمی دهید و این کار را به شخص دیگری در شرکت واگذار کرده اید به عنوان راس مجموعه، باید تکرار می کنم باید این دانش را در اختیار داشته باشید!!!

ترسیم نقشه ساختمان با نرم افزار اتوکد

  • میلاد رسولی
  • ۰
  • ۰

کلیدها نباید بعد از باز شدن درب ها پشت درب قرار بگیرند. باید زمانی که فردی در اتاق را باز کرد، کلیدها در دسترس ترین جای ممکن باشد، زیرا ورود به یک اتاق تاریک مثل ورود با چشمان بسته است.


به کلید های آشپزخانه توجه کنید. چون آشپزخانه در ندارد، این کلید ها باید در ابتدای ورودی درب آشپزخانه نصب شوند.


کلید مهتابی داخل حال باید دقیقاً در زیر مهتابی نصب شود.


تا جایی که امکان دارد و اصول برق ساختمان نقض نمی شود. کلید جاهای مختلف را نزدیک یکدیگر نصب کنید. یا حتی شده پشت به پشت همدیگر، در این صورت چون یک لوله ارتباطی حذف می شود. در مصرف سیم و لوله صرفه جویی می شود. در بالا مشاهده می کنید که کلید تراس با کلید “فضای ورودی قبل از تراس” در کنار هم و پشت به پشت کلیدهای اتاق خواب شماره یک هستند.


به محل نصب جعبه فیوز دقت کنید. شاید این بهترین جا برای جعبه فیوز باشد. زیرا هم در قسمت درب ورودی ساختمان است و هم از تمام قسمت های حال به خوبی دیده می شود. پیشنهاد می کنیم که جعبه فیوز را در آشپزخانه نصب نکنید. زیرا بعد از کابینت شدن، پشت کابینت قرار می گیرد و این اشتباه است.

آموزش نقشه کشی برق ساختمان با اتوکد

  • میلاد رسولی
  • ۰
  • ۰

بدون شک بهترین نرم افزار برای طراحی و رسم نقشه های الکتریکال ، نرم افزار Autodesk AutoCAD Electrical میباشد ، در این نرم افزار قدرمند تمامی  نیازهای طراح برای رسم یک نقشه ی مدرن و پویا رفع شده و کاربر میتواند بدون نیاز به نرم افزارهای دیگر تمامی بخش های نقشه ی خود را رسم نماید ( بخش های مختلفی همچون دیاگرام تک خطی ، نقشه ی مدار فرمان و قدرت ،  نقشه ی تابلو و محل  قرارگیری قطعات ، نقشه های راهنما و نصب  و … )

دانلود کتاب آموزش اتوکد الکتریکال

  • میلاد رسولی
  • ۰
  • ۰

بیش از یک دهه در معماری و مهندسی ساخت و ساز نرم افزار رویت همچنان دارای ویژگی های قدرتمند و منحصر به فرد به حساب می آید.

ممکن است این نرم افزار بهترین ابزار برای طراحی منحصر به فرد و رندرینگ به حساب نیاید اما یک نرم افزار بسیار قدرتمند و کار آمد در حوضه ساخت و ساز به حساب می آید.
نرم افزار REVIT،  یک نرم افزار دو کاربره برای محیط کاری است، یعنی شما هم به صورت دو بعدی و هم به صورت سه بعدی می توانید کار خود را انجام دهید.

۲- دانلود کتاب

در ادامه  کتاب آموزش رویت ۲۰۱۸ را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این کتاب در سه بخش تنظیم شده است،

دانلود کتاب آموزش رویت مپ

  • میلاد رسولی