مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

  • ۰
  • ۰

این مقاله یک آموزش نیست بلکه بیان کننده مسائلی است که شما نیاز دارید پیش از حرفه ای شدن در اتوکد به آن ها دست پیدا کنید.

البته در ابتدا، شما باید با interface یا ظاهر نرم افزار آشنا باشید.

AutoCAD Interface (رابط کاربری اتوکد)

AutoCAD Interface حالا برای کاربران جدید آسان تر شده است. این را می‌دانم که بسیاری از کاربران قدیمی اتوکد از روبان (ribbon) و دیگر رابط های کاربری متنفر اند. اما صادقانه بگویم کاربران جدید و آن هایی که هر از چندگاهی از نرم افزار استفاده می‌کنند از شکل جدید آن خوششان می‌آید. یاد بگیرید که چگونه می‌توانید به ابزار رسم، ابزار تغییر و سایر ابزار ها دسترسی پیدا کرده و آن ها را فعال کنید. اگر شما با کاربری های ویندوز آشنایی داشته باشید این مسئله زمان زیادی نمی‌برد. اتوکد یک نرم افزار سازگار با ویندوز است بنابراین تجربه مشابهی را ارائه می‌کند.

نکته ای که شاید برای تان مفید باشد: چگونگی تبدیل صفحه ها و مش ها به ۳D Solids در نرم افزار اتوکد

۱٫طرح ترسیم شده را هدایت کنید (Navigate the drawing)

حالا تلاش کنید تا طرحی باز کنید. اگر طرحی ندارید با یک فایل نمونه آماده، کار را آغاز کنید. من همیشه این را اول آموزش می‌دهم: ابزار هدایت (navigation tools). تلاش کنید تا طرح خود را هدایت کنید. از pan، zoom in، zoom out و zoom extend استفاده کنید. با ابزار هدایت کردن آشنا شوید. پس در آینده زمانی که رسم کردن را یاد می‌گیرید این مسئله برای شما آسان تر می‌شود. حال شما می‌توانید که یک طرح جدید ایجاد کرده و طراحی کنید. قانون این است: یک طرح جدید ایجاد کنید که با قالب مناسب باشد. اگر با واحد متریک طراحی می‌کنید در استفاده از قالب های امپراطوری (imperial) پرهیز کنید.

۲٫ ابزار طراحی.

ادامه نحوه یادگیری حرفه ای اتوکد

  • ۹۶/۰۹/۱۳
  • میلاد رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی