مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

  • ۰
  • ۰

اگر طراح هستید و می خواهید یک صحنه یا تصویر متحرک ایجاد کنید، یا در معماری دوربین را حرکت دهید یا برای هر مقصود دیگری، فیلمی از پروژه تان تهیه کنید، در اینجا بصورتی آسان، نحوه ساخت فیلم و متحرک سازی (انیمیشن) در محیط نرم افزار تری دی مکس را آموزش خواهیم داد. این آموزش برگرفته از وب سایت معتبر Cadtutor می باشد.

مقدمه

اتوکد ابزار بسیار انعطاف‌پذیری است و برای کارهای گوناگونی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هرچند تنها کاری که نمی‌توانید با اتوکد انجام دهید متحرک‌سازی مدل سه‌ بعدی است. البته می‌توانید اسلایدهایی از نماهای پرسپکتیو بسازید و آنها را پشت سر هم نشان دهید  و از فایل اسکریپت استفاده کنید اما این کیفیت انیمیشن را ندارد که به کمک نرم‌افزارهای دیگر می‌توان آن را به وجود آورد.

این آموزش نشان می‌دهد چطور به کمک نرم‌افزار تری دی مکس ۵ مدل سه‌ بعدی اتوکد را متحرک‌سازی کنید. تمام چیزی که برای شروع احتیاج دارید طراحی اتوکدی با محتوای سه بعدی است. نتیجه نهایی فایلی با فرمت AVI خواهد بود که می‌توانید با نرم‌افزار ویندوز پلیر مشاهده کنید. فایل‌های AVIدر پرزانته‌های پاورپوینت در کنار متن و گرافیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اهداف طراحی‌تان را به درستی نشان دهند.

دانلود فایل

اگر طراحی سه بعدی اتوکد را ندارید یا اگر مایلید این آموزش را با دقت دنبال کنید، ممکن است بخواهید این فایل نمونه را، پیش از ادامه دادن، دانلود کنید. اگر می‌خواهید از طراحی خودتان استفاده کنید، از این قسمت بگذرید و سراغ بخش بعدی بروید. روی آیکن زیر کلیک کنید تا فایل طراحی اتوکد ۳D-Trees.dwg دانلود شود. دو گزینه دانلود وجود دارد، می‌توانید هم اصل فایل طراحی اتوکد را دانلود کنید یا ورژن فشرده و کوچک‌تر را دریافت کنید. فایل فشرده با نرم‌افزار WinZip باز می‌شود.

فایل را در مسیری که فایل‌های طراحی اتوکدتان را نگه می‌دارید ذخیره کنید. اگر ورژن فشرده را دانلود کردید، می‌بایست ابتدا فایل طراحی را unzip کنید.

وارد کردن (import) فایل با فرمت DWG

DWG Import Dialogue Box

ادامه آموزش آسان متحرک سازی دوربین و ساخت انیمیشن در محیط ۳dsmax

  • ۹۶/۰۹/۲۳
  • میلاد رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی