مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

مجله آنلاین سافت

اطلاعاتی مختصر درباره برنامه های کامپیوتری مهندسی و گرافیکی

  • ۰
  • ۰

همانگونه که در پست قبلی با عنوان آموزش نحوه طراحی فرم پرس و جو در نرم افزار اکسس (یک جدولی ساده) اشاره کردیم، کوئری ها یا پرسش ها در اکسس برای پرسیدن سوالات در میان انبوهی از اطلاعات استفاده می شوند. در این آموزش نحوه طراحی یک فرم پرس و جوی چندتایی (پیچیده ترین حالت) که به آن پرسش چند جدولی می گویند خواهیم پرداخت.

مقدمه

در درس قبلی، یاد گرفتید که چگونه یک فرم پرس و جو ساده تک جدولی را طراحی کنید. اکثر فرم پرس و جو هایی که شما در اکسس طراحی می کنید احتمالا از جداول چندتایی استفاده می کنند که باعث می شوند شما به سوالات پیچیده تر پاسخ دهید. در این درس یاد می گیرید که فرم پرس و جو چندتایی طراحی کنید.


طراحی فرم پرس و جوی چند جدولی

فرم پرس و جو ها می توانند برای درک و ایجاد مشکل تر باشند اگر که شیوه خوبی برای اینکه چگونه آن را پیدا کنید نداشته باشید. فرم پرس و جو تک جدولی می تواند تا حدودی ساده باشد، اما برای ایجاد یک فرم پرس و جو قوی تر، لازم است برای فرم پرس و جو از قبل طراحی کنید.

برنامه ریزی یک فرم پرس و جو

زمانیکه برای یک فرم پرس و جو برنامه ریزی می کنید که از بیش از یک جدول استفاده می کند، این چهار مرحله را باید انجام دهید:

۱- دقیق بپرسید! ایجاد یک فرم پرس و جو پیچیده تر از پرسیدن یک سوال است اما اگر دقیقا بدانید که چه سوالی را می خواهید پاسخ دهید برای یک فرم پرس و جو مفید ضروری است.

۲- شناسایی کنید! هر نوع اطلاعاتی را که می خواهید در نتایج فرم پرس و جو تان در نظر گرفته شود را شناسایی کنید. کدام اطلاعات حاوی این قسمت است؟

۳- پیدا کنید! فیلدهایی را که می خواهید در فرم پرس و جو تان قرار دهید. کدام یک از جداول حاوی این موارد هستند؟

۴- معیار تعیین کنید! معیاری را که اطلاعات در هر قسمت براورده می شوند را تعیین کنید. در مورد سوالی که در مرحله اول می پرسید فکر کنید. کدام قسمت لازم است که برای اطلاعات خاص جستجو کنید؟ به دنبال چه اطلاعاتی هستید؟ چگونه ان را جستجو می کنید؟

این فرایند در ابتدا خلاصه به نظر می رسد، اما زمانیکه ما وارد فرایند برنامه ریزی برای فرم پرس و جو چند جدولی می کنیم باید بفهمید که چگونه برنامه ریزی فرم پرس و جو می تواند ان را بسیار آسانتر کند.

برنامه ریزی فرم پرس و جو

اجازه دهید به فرایند برنامه ریزی فرم پرس و جو ای بپردازیم که در پایگاه داده نانوایی اجرا می کنیم. همانگونه که مراحل فرایند برنامه ریزی را مرحله به مرحله می خوایند، در مورد هر بخش از فرایند برنامه ریزی که می تواند برای اجرای فرم پرس و جو دیگر مورد استفاده قرار بگیرد فکرکنید.

مرحله ۱-نکته دقیق سوالی را می خواهید بپرسید مشخص کنید

پایگاه داده نانوایی حاوی بسیاری از مشتریان است بسیاری از انها سفارشی نداشتند اما در لیست پایگاه داده ما قرار دارند پون برای لیست ایمیل ما ثبت نام شدند. بسیاری از انها در مرزهای شهری زندگی می کنند، اما بعضی دیگر در بیرون از شهر یا حتی ایالت زندگی می کنند. ما می خواهیم به مشتریانی که قبلا یکبار خرید داشتند پیام بدهیم و یکبار دیگر به انها فرصت سفارش بدهیم، بنابراین برای آنها کوپن هایی را ارسال می کنیم. واقعا نمی خواهیم لیست ما حاوی مشتریانی باشد که خیلی دور از شهر زندگی می کنند، کوپن هایی را برای کسانی بفرستیم که احتمالا در این بخش که ما می خواهیم زندگی نمی کنند. بنابراین فقط افرادی را پیدا نمی کنیم که در شهر مان زندگی می کنند بلکه کسانی را پیدا می کنیم که در این منطقه مان زندگی می کنند.

ادامه طرز ایجاد فرم پرس و جو در اکس

  • ۹۶/۰۹/۲۳
  • میلاد رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی